21 september - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu 21 september - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu

21 september

Blijf op de hoogte en volg Cees en Kriss

21 September 2013 | Pakistan, Karachi

Met enige spanning de koffers en de regenbuis ingecheckt, maar dat ging zonder slag of stoot (ook al hadden we wel wat kilo's te veel. Toen met de dubbeldekker naar Dubai, vlucht op tijd en relaxt overgestapt (tegenwoordig moet je van de ene gate naar de andere met een trein, hoezo een groot vliegveld) In Dubai zag ik hoe een (vracht) auto met alleen de regenbuis (speciale bagage) aankwam om deze in het vliegtuig te plaatsen, hilarisch. In Karachi op tijd aangekoemn, binnen een kwartier door de douane en alle bagage was compleet aanwezig. Kregen bijna het idee dat het allemaal te soeple verliep, maar ook daarna verliep onze trip prima. Opgehaald door Morris en Tony, binnen een half uur terug in DarulSukun, terug thuis........De eerste mensen begonnen net wakker te worden en wij zijn nog even een paar uurtjes gaan slapen. En daarna natuurlijk iedereen weer gezien en gesproken, veel nieuwe kinderen in het tehuis en veel nieuw personeel. Om 12 uur een workshop bijgewoond (op zijn Pakistaans) van de Zorgmanager Tariq over Motivation........Na een uur werd ons dat toch te machtig (slechts een paar uurtjes slaap) en zijn we gaan lunchen en even een uurtje siesta.........Daarna de timmerman gesproken, de kast wordt gemaakt en vanaf morgen gaan we echt aan de slag. Toestand in Pakistan is, ach zoals al jaren.....In ieder geval zijn in Karachi de Rangers (speciale eenheden van het leger) op straat en zijn er de afgelopen dagen heel wat criminelen opgepakt. Maar ja, in een stad van 17 miljoen inwoners valt het niet mee de orde te handhaven. Wij blijven lekker binnen en hebben er heel veel zin in. Later meer............

• 21 September 2013 - 17:01

Jenny:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Geniet van de mensen en het werk daar. Tot snel, liefs jenny

• 21 September 2013 - 18:24

Yfke:

Hoi,

heel veel succes en plezier daar waar jullie eigenlijk thuis horen.

• 22 September 2013 - 09:15

Dik:

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Wat is eigenlijk een regenbuis?
    Veel succes met alle activiteiten de komende weken!

• 22 September 2013 - 19:29

Esther Beers:

Hoi wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van alles ondanks dat jullie ook de nodige werkzaamheden hebben. Groet Esther