Nog 1 dag - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu Nog 1 dag - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees en Kriss

02 Oktober 2013 | Pakistan, Karachi

Morgen nog 1 dag en dan mogen we weer naar huis. Kriss en Yvonne hebben hun training afgerond, de teachers krijgen een certificaat en we denken dat wat ze geleerd hebben hier prima in de praktijk te brengen is. De speelkar is officieel ingewijd en gezegend door zuster Jacintha, een nieuwe zuster in DarulSukun (nou ja nieuw, ze is 86) Hierna kregen de zusters en Cookie een PIM ervaring aangeboden, ze genoten met volle teugen.
De speelkar, dat is nog wel een verhaal op zich. Om zeker te zijn dat de timmerman (een geweldig vakman)de goede kast zou maken hadden we twee foto's op de Ipad staan, waarvan 1 met de kast zonder de deuren en de tweede foto met de schuifdeuren dicht. Samen met de timmerman en met Morris besproken, doorgenomen, opgemeten enz. enz. Kwamen we eergisteren bij de timmerman, was hij inmiddels bezig met de tweede kast (zonder wielen, met schuifdeuren) de andere kast (open zonder deuren met wielen) was klaar. Want zo hadden we immers de plaatjes laten zien. Ik had het natuurlijk kunnen weten vanuit eerdere ervaringen dat opdrachten en voorbeelden letterlijk worden genomen, maar dit had ik niet verwacht. Na de nodige hilariteit de schuld volledig op ons genomen. Het voordeel is dat er nu een tweede kast met wielen voor de jongens komt. Bleek dat de wielen trouwens ook hier prima te koop zijn (ondanks eerdere berichten dat dit niet zo was) Hebben dus voor jandoedel 12 kilo aan wielen lopen meeslepen :-)
Gisteren nog even een Facetime contact gehad met Holland, met Ella, om iedereen een goede ethiekdag te wensen. Als het om ethiek gaat zijn hier nog wel wat dagelijkse praktijkvoorbeelden die om verdere verdieping vragen..............Leuk om via Facetime even contact te kunnen hebben, 15 jaar geleden was het al een wonder (en erg duur) om een fax van de ene kant naar de andere kant te sturen.(vraag dat maar aan FranK v H)
Gelukkig is vanaf vandaag UmeedGah weer geopend en gaan we morgen er nog even kijken. De bedreiging lijkt " mee te vallen" en Salma heeft er weer vertrouwen in.
Zit nu op een computer te werken die vol zit met virussen en malware, maar ach hij doet het. Zal zo proberen er nog wat foto's op te zetten. Verder valt er nog genoeg te vertellen, maar gezien de temperatuur (42 graden) vind ik het wel mooi geweest zo. Bedankt voor alle berichtjes en tot ergens in (het waarschijnlijk stuk frissere)Holland

• 02 Oktober 2013 - 14:35

Ada:

wat fijn dat UmeedGah open blijft!!! en jullie er ook nog heen kunnen.
    ik wens jullie nog een mooie dag daar
    een heel goede terugreis en sterkte met het weer " landen " in de westerse wereld.
    Ada

• 02 Oktober 2013 - 17:08

Willem Van Dijck:

Bedankt voor de verslagen ! en.... goeie reis ,groet,Willem

• 02 Oktober 2013 - 19:31

Joke:

Dank jullie wel voor de mooie maar zeker ook indrukwekkende verhalen en foto,s.
    Een hele goede en voorspoedige reis terug!
    Knuffel.

• 02 Oktober 2013 - 21:46

Chantal:

Super fijn dat umeedgah open kan blijven. Ik hoop dat de dreiging echt meevalt. Hele fijne terugreis en ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen!
    Groetjes, chantal de wit

• 03 Oktober 2013 - 18:16

Magdaleen:

Ik ben jullie maar even gaan volgen na al die vreselijke gebeurtenissen. Het was niet alleen prettig te lezen dat het goed met jullie ging, de verhalen waren ook nog eens leuk om te lezen!

Welkom terug,
    Magdaleen