en alles gaat "gewoon" door - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu en alles gaat "gewoon" door - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu

en alles gaat "gewoon" door

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees en Kriss

24 September 2013 | Pakistan, Karachi

Terwijl het buiten DarulSukun erg onrustig is, er protestbijeenkomsten zijn die uitmonden in geweld en wij geacht worden niet naar buiten te gaan, gaat binnen het tehuis bijna alles " gewoon" door. Nou ja de school is dicht, zoals alle christelijke scholen.
Kriss en Yvonne hebben inmiddels hun tweede dag training er op zitten. Gisteren wilde nog niet helemaal (het valt niet mee als de teachers niet weten dat zij vrijgesteld zijn de komende dagen) maar na een onderhoud met Morris was vandaag duidelijk dat Dilshad en Sadia samen met Kriss en Yvonne de materialen konden gaan verkennen. Een goede en inspirerende bijeenkomst, waarbij naast veel verbazing en lol ook erg leergierig de achtergronden van het materiaal en hoe te gebruiken werden opgezogen. Helaas gaat Dilshad volgende week naar Lahore om te trouwen, maar goed alles wat zij nu leert kan ze meenemen naar een toekomstige werkplek. Morris vertelde in ieder geval dat morgen ook het hoofd van de fysio en het hoofd van de school aandsluiten bij de training.
De timmerman is druk bezig met het maken van de speelkar, als het een beetje meezit (Inshallah) is de kar donderdag of vrijdag klaar.
We hopen dat de rust snel weerkeert en dat we de mogelijkheid krijgen ook buiten DarulSukun de dingen te doen die we moeten doen.
Verder gaat het goed, is het lekker warm en is er nog veel veel meer te vertellen. Maar goed, nu net weer internet en daar maken we maar gebruik van, het kan zomaar weer een uurtje of wat weg zijn. Geduld.......een mooi begrip

• 24 September 2013 - 13:11

Vincent:

Frustrerend dat jullie niet de volledige vrijheid hebben maar de veiligheid is ook belangrijk natuurlijk. Wel erg jammer dat het op deze manier moet! Zo zinloos allemaal. Maar goed. Geniet in ieder geval van alles wat jullie wel kunnen doen! Heerlijk om op deze manier de updates te kunnen lezen!

liefs
    Vincent

ps. vanuit Nederland heb je ook het niet zo positieve nieuws over PSV-Ajax meegekregen neem ik aan?

• 24 September 2013 - 17:52

Esther:

Hoi
    Fijn te horen dat jullie toch wat dingen kunnen doen, ondanks dat jullie binnen moeten blijven. Hoop dat jullie gauw weer naar buiten kunnen. Hoop dat jullie toch genieten. Groet esther

• 24 September 2013 - 19:18

Imma Houtenbos:

Vandaag forse aardbeving in Zuid-West Pakistan; zelfs in Karachi gebouwen ontruimd, was hier in het nieuws.
    Zit jullie niet mee, die onrusten en dan nog een aardbeving erbij...
    Zorg goed voor je zelf en kom veilig weer terug. Ik ben trots op jullie.

Groetjes, Imma

• 25 September 2013 - 10:44

Elly:

Lieve mensen,
    Leuk om de reisverhalen te lezen en al het goeds die jullie daar doen,
    Zorg ook goed aan jullie zelf !!!
    Gezond weer terug komen :-)
    Lieve groetjes Elly

• 25 September 2013 - 23:53

Joke:

Heel bijzonder om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Het is wel erg jammer dat je niet naar buiten kan, hoop dat het snel weer rustig wordt!! Weer wel heel duidelijk hoe de wereld in elkaar zit, en dan vooral de mensen...zo niet te begrijpen en niet te bevatten!! Maar als ik de foto,s zie dan straalt er bij jullie nog genoeg positiviteit en plezier vanaf, hou dat maar goed vast en dan ..Komt het goed.. Veel succes en ondanks alles een mooie en waardevolle tijd, pas goed op elkaar!! dikke knuffelxx.

• 02 Oktober 2013 - 18:52

Nathan:

Het is wel weer spannend zeg! Gelukkig zijn jullie voorzichtig. Onwijs leuk om de fotos weer te zien en onwijs knap dat jullie ondanks de problemen in de omgeving zo hard aan het werk zijn. Nog heel veel succes. Groetjes Nathan