aanslag en gevolgen - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu aanslag en gevolgen - Reisverslag uit Karachi, Pakistan van Cees en Kriss Wijnands - WaarBenJij.nu

aanslag en gevolgen

Blijf op de hoogte en volg Cees en Kriss

23 September 2013 | Pakistan, Karachi

Waarschijnlijk hebben jullie gisteren het nieuws van de aanslag in Peshawar gehoord. Een laffe gewelddadige actie van een groepering binnen de taliban. Er is drie dagen van rouw afgekondigd en christelijke instanties en scholen zijn gesloten. Gisteren waren er veel protestacties met het nodige geweld.Er zijn meer acties aangekondigd.
Gevolg is dat wij in ieder geval de komende dagen binnen blijven en ons bezoek aan UmeedGah hebben gecanceld. Wees gerust, we zijn veilig. Maar wat een bizarre wereld en wat een onzinnig geweld!
Wij zullen alleen naar andere lokaties of tehuizen gaan wanneer er door Morris wordt aangegeven dat dit veilig genoeg is.

Kriss en Yvonne hebben de eerste activiteiten ondernomen met de twee teachers Dilshad en Saida. Voorlopige conclusie, er is genoeg te doen :-)
Met Morris het oude DarulSukun doorgelopen, conclusie, er is genoeg te doen :-)

Tussen de middag was onze lunch bezorgd, het idee was dat er deze keer wel erg veel eten op de kar stond. Maar wellicht was dit ook al voor vanavond, de kok was immers vrij. Afijn ongeveer aan het eind van de lunch kwam een van de medewerkers van de office om de hoek kijken, liep verschrikt weg en vervolgens kwamen Alamin en Morris hikkend van de lach naar binnen. Bleek dat wij (het best pittige) eten van de workers hadden opgegeten en dat ons eten er nog keurig stond " Stomme Hollanders" Ach je kunt niet alles weten.........

Vandaag kwam Father Louis langs, wat is hij voor zijn leeftijd (bijna 80) nog vitaal en actief. Goed om hem weer even te spreken en van zijn acties en werkzaamheden te horen. Inspirerende man!!

Voor nu Khudafis

• 23 September 2013 - 11:36

Jenny:

Dachten natuurlijk meteen aan jullie toen we het hoorden, maar we weten dat jullie niet in zeven sloten tegelijk lopen en gaan er vanuit dat jullie veilig thuis komen. Geniet nog maar even van de mensen en het lekkere eten. Jullie horen snel weer van ons.
    Liefs jenyv

• 23 September 2013 - 14:00

Ellie:

Onze eerste gedachten waren inderdaad bij jullie, dat komt omdat wij daar verder niemand kennen. Als je verder aan al de onschuldige mensen denkt, is de wereld er niet best aan toe.
    Ik hoop dat jullie nog genieten,zo te horen is er genoeg te doen.
    Blijf aub veilig dikke knuffel Toon en Ellie

• 23 September 2013 - 19:23

Willem:

Goed van jullie te horen ,schrok wel van die vreselijke daad! jullie zijn er net.Denk ook om jezelf , hartelijke groet , Willem

• 23 September 2013 - 22:27

Peter :

Nathan en ik waren op weg naar de start van de Dam tot Dam loop, toen we het nieuws hoorden op de radio. Even schrikken, maar we weten hoe voorzichtig jullie en Morris zijn, dus alle vertrouwen! Zo te lezen hebben jullie "binnenshuis" genoeg werk te doen! Focus op het werk en beleef de twee weken intens, dan horen de jongens en ik de verhalen wel over 1 1/2 week! Pé

• 24 September 2013 - 10:40

Reinier En Corina:

Wat een afschuwelijk nieuws....gelukkig ligt Peshawar nog wel een eind bij jullie vandaan, maar toch. We hopen dat jullie ondanks alles een fijne tijd hebben daar!!